اخبار همه چی

اخبار همه چی از همه جای دنیا

اخبار همه چی

اخبار همه چی از همه جای دنیا

اخبار همه چی از همه جای دنیا را با ما دریافت کنید

  • ۰
  • ۰

به مجموعه ای از نرم افزار ها که باعث ایجاد بستر برای کار کردن دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های موبایل و کامپیوتر می شوند را سیستم عامل می گویند مثلا سیستم عامل هایی مانند ای او اس، اندروید، لینوکس، ویندوز، مک و ... به عنوان معروف ترین و اصلی تیرین سیستم های عامل شناخته می شوند. در این نوشته قصد داریم کمی در رابطه با سیستم های عامل گوشی های موبایل یعنی اندروید و iOS صحبت کنیم و انها را با هم مقایسه کنیم تا بتوانیم در زمان انتخاب، بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خودمان انتخاب کنیم.

آیفون های جدید اپل فاقد قابلیت لمس سه بعدی (3D-touch) هستند و همچنین در iOS 13 برای حذف اپلیکیشن ها شما مجبور هستید مدتی انگشت خود را روی برنامه مورد نظر نگه دارید حالا منویی بازشده و گزینه هایی تحت عنوان Share FaceBook برای به اشتراک گذاری در فیسبوک و Rarrange Apps وجود دارد که می‌توانید چیدمان برنامه ها در صفحه نمایش را تغییر دهید یا برای حذف اپلیکیشن، علامت X در بالای برنامه را فشار دهید.

آی‌او‌اس در آی‌فون وظیفه تشخیص تماس انگشت با صفحه لمسی را برعهده دارد، همچنین کنترل زمان، تاریخ و نمایش صفحه‌کلید هنگام ارسال ایمیل یا پیام کوتاه جدید جزو وظایف آن به‌شمار می‌رود. کنترل دوربین، اعلام هشدارها، برقراری ارتباطات صوتی و تصویری و... از جمله کارهایی است که همه توسط آی‌او‌اس انجام می‌شود و در حالت کلی آی‌او‌اس یک مدیر همه کاره برای بخش‌های مختلف آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد تاچ به‌شمار می‌رود.

مدتی است که شایعاتی درباره بازطراحی صفحه خانگی این سیستم عامل به گوش می‌رسد، ولی نمی‌دانیم که این تغییرات دقیقا شامل چه چیزی خواهد بود. بعضی از کاربران دوست دارند کشوی اپلیکیشن‌ها حالتی شبیه اندروید پیدا کند، اما بعید است که اپل دست به چنین کاری بزند. شاید آزادی بیشتر برای کار کردن در محیط و امکان ایجاد صفحات جدید به این بخش اضافه شود، ولی فعلا نمی‌توانیم انتظار تغییرات بزرگی را داشته باشیم.

این قابلیت جدید شاید بهترین هدیه برای افرادی باشند که نمی‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی برای خواب خود داشته باشند یا به‌ هر دلیل، توانایی اجرای این برنامه را ندارند و اپل قصد دارد با معرفی امکانات قدرتمندی برای رصد عادت‌های خواب کاربران و اضافه کردن حالت Wind Down به این دسته از افراد کمک کند تا برنامه‌ی خواب سالم‌تری داشته باشند.

پیوستگی سیری با پیام ها و مخاطبان : اگر از ایرپاد استفاده میکنید ، به کمک سیری میتوانید تمام پیام های دریافتی خود را بشنوید و جواب آن هارا نیز بدهید. اگر برای اولین بار از ایرپاد استفاده کنید، از شما سوال میشود که این قابلیت فعال شود یا خیر. برای فعال کردن این قابلیت به صورت دستی مراحل زیر را طی کنید :

البته این به این معنی نیست که تا آن زمان هیچ اطلاعات جدیدی از زمان انتشار ای او اس ۱۴ به دستمان نخواهد رسید. اپل همیشه در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که هر سال در ماه جون برگزار می‌شود از برنامه‌هایی که برای نسخه‌های جدید سیستم عامل خود دارد صحبت می‌کند. پس از این کنفرانس، توسعه‌دهندگان نسخه آزمایشی سیستم عامل را زودتر از همه دریافت می‌کنند تا مطمئن شوند اپلیکیشن‌هایشان با نسخه جدید سازگار است و درزمان ارائه iOS 14 دچار مشکل نمی‌شود.

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم متاسفانه نمی‌توانید چنین کاری را انجام دهید (حداقل بدون جیلبریک کردن دستگاه قادر به انجام این کار نیستید) و اگر به انجام این کار اصرار داشته باشید و در حین آن با مشکلی مواجه شوید، اپل به هیچ وجه مسئولیتی را قبول نمی‌کند و نباید روی کمک آن حساب کنید! (به‌همین دلیل است که می‌گوییم پیش از به‌روزرسانی سیستم‌عامل به نسخه جدید کمی صبر کنید و معایب و مزایای آن را به‌طور کامل بررسی کنید، چرا که بازگشت به نسخه قبلی همچون عملیات به‌روزرسانی به نسخه جدیدتر از روش ساده‌ای برخوردار نیست)./ش

 

 

 

 

  • ۹۹/۰۴/۱۰
  • سهند قنبرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی